Forum modelarzy RC
Forum prowadzone przez Szkołę Latania RC-LIPOL

Spotkania - ustawki ;) - Ogólnopolskie zawody modeli szybowców RC w klasie F3E 09-06

Piotr - Pon 03 Cze, 2013
Temat postu: Ogólnopolskie zawody modeli szybowców RC w klasie F3E 09-06
Zapraszam na zawody modeli szybowców z napędem elektrycznym, rozgrywanych zgodnie z regulaminem F3E

Rozpoczęcie imprezy 09-06-2013 g. 10:30
Miejsce - Tuszów Narodowy


Współrzędne lądowiska: N50°22'23.1" E21°28'52.3";

W przypadku niedogodnych warunków atmosferycznych zawody mogą zostać przeniesione na 16-06-2013

PROGRAM ZAWODÓW

10.30 - 11.00 -- REJESTRACJA ZAWODNIKÓW
11.00 - 11.30 -- I KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH
11.30 - 12.00 -- II KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH
12.00 - 12.30 -- III KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH
12.30 - 13.00 -- IV KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH
13.00 - 13.30 -- V KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH
13.30 - 14.00 -- PRZERWA
14.00 - 14.45 -- LOTY FINAŁOWE
15.00 - -- ZAKOŃCZENIE ZAWODÓW


program zawodów może ulec zmianie i jest on uwarunkowany ilością zawodników.

Zgłoszenia do zawodów prosimy kierować do dnia 08-06-2013 na :
zawody@rc-lipol.pl
podając:
w temacie : zawody szybowcowe F3E
1. imię i nazwisko zawodnika,
2. częstotliwość nadajnika i numer kanału (nie dotyczy 2,4 GHz)
3. numer polisy OC ( jeśli brak wymagane oświadczenie, wypełnione na miejscu )

tel. kontaktowy: 530 880 800


Przewidziano atrakcyjne nagrody rzeczowe

Gospodarz zawodów
Stowarzyszenie Awiatyczne Tuszów Narodowy www.satn.pl


Lista sponsorów:
Sklep Kodelarski RC-LIPOL – www.sklep.rc-lipol.pl
Hurtownia Sportowa SK SPORT – www.sk-sport.pl




Regulamin zawodów F3E

1. Definicja
Model latający, w którym siła nośna wytwarzana jest przez siły aerodynamiczne działające na płaszczyzny nośne nieruchome podczas lotu, z wyjątkiem powierzchni używanych do sterowania. Napęd stanowi silnik elektryczny, stałe lub składane śmigło, oraz dowolny zestaw akumulatorów napędowych.

2. Wykonawca modelu
Zawodnik nie musi być wykonawcą modelu.

3. Charakterystyka techniczna
Max. powierzchnia nośna 150 dm2
Max. waga 5 kg
Obciążenie powierzchni nośnej 12g – 75 g/dm2

4. Transmisja informacji
Przekaz informacji z modelu do pilota jest zabroniony.

5. Ilość modeli
Zawodnik może używać 2 modele.

6. Zawodnik i pomocnik
Zawodnik musi obsługiwać swoją aparaturę osobiście. Pilot może mieć 1 pomocnika.

7. Definicja próby i lotu oficjalnego
W ciągu 10 minutowego czasu startowego są dozwolone 2 próby. Próba zaczyna się wypuszczeniem modelu, ponowne włączenie silnika anuluje pierwszą próbę i następuje druga próba, którą kończy lądowanie lub wizualna strata modelu z pola widzenia po 10 sek. Użycie drugiej próby będzie uważane jako lot ważny.
Zawodnikowi przysługuje nowy czas startowy, jeśli:
a) sędziowie potwierdzą zakłócenia radiowe
b) sędziowie potwierdzą zderzenie modeli w locie

8. Nie uznanie lotu
Zawodnik nie otrzyma punktów za lot w przypadku:
a) niskiego przelotu nad ludźmi
b) pilot ma więcej jak jednego pomocnika
c) jeśli model jest sterowany przez inną osobę niż pilot
d) odpadnięcia części modelu podczas lotu
e) model wylądował po upływie 10 min czasu startowego

9. Organizacja startów
Podczas odprawy z zawodnikami musi być ogłoszona ilość kolejek lotów, o której decyduje sędzia główny i jury. Minimalna ilość lotów to 4. Maksymalna ilość jest nieokreślona i jest uwarunkowana pogodą. Zawodnicy będą łączeni w grupy w sposób losowy, zgodnie z posiadanymi częstotliwościami. Zawodnikom przysługuje 5 min czas przygotowawczy, w czasie którego wydane zostaną nadajniki.

10. Loty
Przed startem pilot musi pokazać sędziemu jak włącza i wyłącza silnik oraz komunikować to podczas lotu. Start powinien nastąpić w swojej strefie lądowania po ogłoszeniu przez sędziego głównego początku czasu startowego.
- Zawody polegają na długotrwałości lotu ślizgowego i celności lądowania.
- Czas lotu ślizgowego 540 sek. każda sek. to 1 pkt. ponad 540 sek. karne -1 pkt. za każdą sek.
- Czas startowy wynosi 600 sek. po przekroczeniu tego czasu 0 pkt.
- Czas pracy silnika dowolny.

11. Celność lądowania.
Dodatkowe punkty będą przyznane za celność lądowania:
odległość do 2 mb - 30 pkt 10 mb - 10 pkt
4 mb - 25 pkt 12 mb - 5 pkt
6 mb - 20 pkt 14 mb - 1 pkt
8 mb - 15 pkt ponad 14 mb - 0 pkt
Odległość jest mierzona od środka koła swojej strefy lądowania do kołpaka modelu.
Nie przyznaje się punktów, jeśli model podczas lądowania dotknie pilota lub pomocnika.

12. Klasyfikacja
Jeśli w zawodach rozegrano 4 kolejki to suma tych lotów decyduje o zajętym miejscu. Jeśli rozegrano więcej jak 4 kolejki to najsłabszą kolejkę danego zawodnika się skreśla. W przypadku uzyskania remisu o kolejności rozstrzyga dodatkowy lot.

Grzesiek - Nie 09 Cze, 2013

I po zawodach, było super, warunki wspaniałe i rywalizacja na bardzo wysokim poziomie. Wielkie podziekowania dla zarządców lądowiska w Tuszowie Narodowym za udostępnienie tak korzystnie usytułowanego termicznie miejsca i za przepyszną kiełbaskę. :-)
Foto:

Piotr - Pon 10 Cze, 2013

Szczególne podziękowania dla gospodarza zawodów, świetne lotnisko :mrgreen: , jak i dla sponsorów za puchary i nagrody rzeczowe.

Zdjęcia z zawodów dostępne tu >>>>>>>>>>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group